středa 19. března 2014

  Spodní prádlo  poprvé

 aneb my a paní Konarovská

Vrcholem módních  akcí je přehlídka spodního prádla. Vyžaduje od organizátorů  přísný výběr modelek s dokonalou postavou, perfektní choreografii a nádherné spodní prádlo.  Vrcholem  naivity začátečníků v módní branži je přesvědčení, že přehlídku spodního prádla zvládnou uspořádat bez problémů a s nadhledem. 


Kolekce butiky Le Chaton (foto FOTOSTYL  Jana Staňková)



Proč ne, řekli jsme si,  když nám naši známí a přátelé začali nenápadně naznačovat,   že   přehlídka spodního prádla by byla skvělá!  ma akce "plesová móda" si o krásné prádlo přímo říkalo. Pod plesové  šaty  krásné prádlo patří.  Požádali jsme kolegyni, žijící v Praze, o návrh butiku či firmy. Lenka poslala adresy dvou butiků se slovy: ".. prádlo mají nádherné.."  Práce s přehlídkou je vždy hodně,  o Lence vím, že má dobrý vkus, a tak jsem  sedla k notebooku a napsala  dotaz na jeden z butiků na možnou spolupráci.  Až po odeslání e-mailu mě napadlo, pořádně se podívat na jeho adresu. Následovalo  zalapání po dechu.  Právě jsem oslovila   butik  Le Chaton, vyhlášený obchod se spodním prádlem  s neméně známou  majitelkou Helenou Konarovskou.

Kolekce butiku Le Chaton (foto FOTOSTYL Jana Staňková)


Dlouho se nic nedělo,   odpověd nepřicházela,  čas utíkal,   termín  pro zadání pozvánek se blížil. Nastal čas zjistit,  co se děje.  Nevyspalá, po noční  cestě z Vídně rozlámaná, jsem stála  v Opletalově ulici  a nakukovala  do butiku  přes výlohu.   Uvnitř panovala dobrá nálada.  A mě se tak chtělo spát!  Vrátila jsem se na konec ulice, koupila si zmrzlinu, (je to prý dobré na nervy)  snědla ji,  a v duchu hesla,  kdo  si kaši uvaří, musí si ji sníst, otevřela dveře.  Krámek byl   prázdný,  majitelka v dobré náladě  seděla u kávy  a zaučovala  novou prodavačku. Rychle jsem se  nadechla  a spustila: "..chystáme přehlídku,  psala jsem, odpověď nepřišla, tak  se jdu  zeptat...."

Kolekce butiku Le Chaton (foto FOTOSTYL Jana Staňková)



A už jsem seděla  u stolu naproti p. Konarovské.  Majitelka a mediálně známá odbornice přes spodní prádlo, s dlouhou tradicí velkých módních akcí a já,  začátečnice v módní branži, s minimální zkušeností  a praxí.  Následoval výslech,   hodný tribunálu Soudního dvora v Haagu.  Mezitím přicházeli  a odcházeli zákazníci   Po  téměř   dvou hodinách jsem slyšela kouzelná slova:,,  jsi praštěná, já si dělám svoje přehlídky, ale prádlo ti  na sychrovskou  přehlídku půjčím... "  Nasledovaly pokyny, chci vidět  modelky, ať nezapomenou na neviditelná tanga, budeš mít šátky, atd. Nestačila jsem třeštit oči, jaké šátky, co to znamená? Teď už vím, že se někdy šátky vážou přes prádlo,  neviditelná tanga se nosí pod předváděné prádlo, ale tehdy  jsem spíše znala datum zavraždění vévody Albrechta z Valdštejna.

Kolekce butiku Le Chaton (foto FOTOSTYL Jana Staňková)


Kolotoč připrav se rozběhl.  Neteřinka (začátečník v módní branži, tak jako já)  dostala za úkol zajistit doprovod modelek  do butiku.  V sobotu následoval fitting,  naštěstí modelky byly profesionálky a paní Konarovská, když  obhlédla situaci,  nejenže vyzkoušela a připravila vše sama, ale  ještě stihla nabízet  zákusky,  se slovy:"...   najezte se  nebo budete nervózní a protivné.."


Kolekce butiku Le Chaton (foto FOTOSTYL Jana Staňková)



Přehlídka na Sychrově dopadla báječně, prádlo bylo skvostné. Naše choreografie s využitím jablka  v ruce modelky Evy se líbila.  Během přehlídky jsme se naučili  mnoho nového, například  co s cedulkami na prádle (schovejte cedulku s cenou  na krajkových tangách),  že pomáhat převlékat spodní prádlo je horší než šněrovat modelky do barokního korzetu, že se modelky před vstupem na molo mažou olejem, aby se na fotech leskly, atd.

K tomu jsme neustále kontrolovali, aby se prádlu něco nestalo,  o  jeho stav  jsme snad  měli větší strach než o  diamantový náhrdelník  zapůjčený moderátorce od firmy DIAMONDS INTERNATIONAL  CORPORATION, a.s..  Náhrdelník neopouštěl hrdlo moderátorky, ale prádlo se 3x převlékalo.  Zkuste si představit, jaká je to legrace, hledat rychle svlečená krajková tanga v minimálním prostoru   potemnělé zámecké šatny.


Moderátorka Jolana Voldánová s náhrdelníkem od firmy D.I.C. a jejím zástupcem 

 (foto: Fotostyl Jana Staňková)





Odevzdání prádla  proběhlo téměř letecky, paní Konarovská se podívala do krabic, řekla: "..pošli fotky.." a věnovala se dalšímu zákazníkovi. 

Od té doby jsme připravili a zorganizovali mnoho dalších módních akcí, setkali se s majiteli firem, butiků a krejčovství,  vzpomínka na Le Chaton však zůstává živá.  Už nikdy se nám nestalo, aby někdo  nejenom zapůjčil své zboží,  ale i poradil a pomohl s organizací a považoval to za samozřejmé.

Žádné komentáře:

Okomentovat